1398-01-13 04:14
513
0
62291
آخرین وضعیت سیل درگلستان؛

ضمیر: آب در آق قلا به زودی تخلیه می شود/ بلافاصله بازسازی ها را آغاز می کنیم

فرماندار آق قلا گفت: آب در آق قلا بزودی تخلیه می شود، تا شهر تخلیه نشود نمی توانیم به بازسازی  بپردازیم لذا این وضعیت که تا 3 روز دیگر ادامه خواهد داشت پس از آن باید استحکام بنای تمام منازل مسکونی را بررسی کنیم .

به گزارش گلستان ما؛ امانگلدی ضمیر در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با تشریح  روند سیلاب آق قلا از ابتدا تاکنون اظهار کرد: براساس اطلاعیه هشداری که در 26 اسفندماه به ما اعلام شد، بارندگی های سیل آسایی را در استان خواهیم داشت که حدودا میزان بارش  در سه روز به اندازه 70 درصد در طول سال استان گلستان است.

وی افزود: سد گلستان و بوستان در گنبدکاووس در بالادست و سد وشمگیر پرو در حال سر ریز  بود و ما قبل از اینکه  سیلاب به محدوده سد گلستان برسد توانستیم با حجم بالای آبی که اعلام کردند و 4 برابر  حجم عبوری گرگانرود بود فیوزهایی را در بالادست سطح آق قلا و  در محله های قرنجیک و آق دنیش ایجاد کردیم.

فرماندار آق قلا ادامه داد: در جاده آق قلا  به اینجه برون هم شکاف ها را ایجاد کردیم اما حجم آب آنقدر زیاد بود که  نتوانستیم  و باعث شد 37 روستای ما در خطر آبگرفتگی قرار گیرد، 12 روستا زیر آب رفتند و 70 درصد شهر آق قلا با 40  هزار نفر جمعیت دچار آبگرفتگی شود.

ضمیر با بیان اینکه سپس به ریل راه آهن رسیدیم در آنجا شکاف ایجاد کردیم، گفت: با این کار توانستیم  یک مقدار از سطح آب های سطحی را پایین بیاوریم .

وی افزود: بیش از 12 روز خانه و زندگی مردم زیر آب است، امداد رسانی خوب انجام شد اما تا شهر تخلیه نشود نمی توانیم به بازسازی  بپردازیم لذا این وضعیت که تا 3 روز دیگر ادامه خواهد داشت پس از آن باید استحکام بنای تمام منازل مسکونی را بررسی کنیم .

به  گفته ضمیر؛ ما در کنار مردم هستیم و تمام خانه های مسکونی را بازسازی و تعمیر کنیم.

وی به شیب کم زمین در آق قلا و اطراف آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود 35 کیلومتر است که به طول  70 کیلومتر آب در آق قلا به گمیشان به غیر رودخانه گرگانرود وجود دارد که شیب کم روند خروج و شتاب آب  و روند تخلیه را کند کرده است.

فرماندار آق قلا در خاتمه گفت: از تمام هموطنان عزیز می خواهیم کمک های خود را به مراکز و شماره هایی که رسمی است اهدا کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.